Ta strona używa cookie. Informacje o tym w jakich celach pliki cookie są używane znajdziesz w Polityce Prywatności. W przeglądarce internetowej możesz określić warunki przechowywania i dostępu do cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. zamknij

Coaching jako metoda zarządzania i wspierania rozwoju pracowników

Czas trwania: od 2011-08-01 do 2011-11-30
Czas trwania rejestracji: od 2011-08-01 do 2011-11-30

 

Program szkolenia

1. Czym jest coaching?

  • Wprowadzenie w tematykę/ideę coachingu

  • Wyjaśnienie znaczenia coachingu

  • Wzmocnienie zrozumienia coachingu efektywnego

  • Wiedza-umiejętności-postawa i co z tego wynika dla zarządzania poprzez coaching


2. Budowanie postawy coacha

  • Zrozumienie zasad etyki coachingu i zachowań/profesjonalnych standardów oraz umiejętność należytego podążania za nimi we wszystkich sytuacjach związanych z coachingiem

  • Budowanie porozumienia w coachingu - umiejętność zrozumienia elementów wymaganych w określonych interakcjach w coachingu oraz umiejętność osiągnięcia porozumienia z coachowanym:

         - szacunek dla odmienności,
         - sposoby zbierania informacji (obserwacja, słuchanie),
         - odkrywanie systemu wartości coachowanego,
         - werbalizowanie problemów i przekazywanie informacji zwrotnej we właściwej formie
            i w odpowiednim czasie.

  • Cechy/kompetencje/umiejętności coacha i co z tego wynika dla pracy poprzez coaching

  • Tworzenie spontanicznej relacji z coachowanym z wykorzystaniem stylu otwartości, elastyczności
    i pewności


3. Etapy coachingu

  • Identyfikacja poziomu skuteczności i profesjonalizmu (mocnych i słabych stron) pracowników

  • Planowanie rozwoju wybranych umiejętności/kompetencji pracowników

  • Wdrażanie metod doskonalących umiejętności/kompetencje pracowników

  • Ocena postępów.


4. Charakterystyka aktywnego coachingu

  • Wzajemność i interakcja

  • Konkrety

  • Logika

  • Szacunek


5. Ocena Twoich predyspozycji jako coacha. Umiejętności coacha w praktyce

  • MINI ASSESSMENT oceniający predyspozycje w obszarze zarządzania zespołem pracowników poprzez coaching ze szczególnym naciskiem na właściwą komunikację:
    - język rozwiązań,
    - rozumienie procesów kodowania i wydobywania informacji,
    - sztuka zadawania pytań,
    - umiejętność elastycznego dostosowywania sposobów pracy do coachowanego.


6. Etapy realizowania coachingu

  • Nawiązanie kontaktu z coachowanym. Współtworzenie relacji

  • Umiejętność tworzenia bezpieczeństwa i atmosfery wsparcia, wzajemnego szacunku i poczucia zaufania w relacji z coachowanym

  • Praca: przed spotkaniem - superwizja-po spotkaniu


7. Skuteczne komunikowanie

  • Aktywne słuchanie

  • Stanowcze zadawanie pytań 

  • Komunikacja bezpośrednia 
     

8. Ułatwianie przyswajania - orientacja na efekty

  • Kreowanie świadomości

  • Wytyczanie działań

  • Planowanie i wyznaczanie celów

  • Indywidualny plan coachingu

  • Zarządzanie rozwojem oraz odpowiedzialność 


Harmonogram szkolenia

2 dni szkoleniowe - 16 godzin 

Cena: 880 zł

Cena obejmuje uczestnictwo w szkoleniu, materiały szkoleniowe, gorący posiłek oraz przerwy kawowe (kawa, herbata, soki, ciastka).

W cenę szkolenia wliczono podatek VAT.